söndag 6 november 2011

Nyheter i butiken!

Nu trillar det in nyheter i butiken med jämna mellanrum. Har kommit och kommer komma mer handgjord keramik från Västergården. Har även en del godingar från maileg.

Emaljmuggar från Ib Laursen, finns nu i butiken.
Emaljkanna från Ib Laursen



Vispskålar från Västergården finns nu i butiken.




Idag har man haft en heldag med barnen. Varit ute i skogen och plockat ännu mer lingonris, det vi plockade igår räckte knappt till två kransar. Har även plockat en hel del granris som vi ska binda kransar till dörren med och sen har vi plockat lite vitmossa. Barnen tyckte det roligt och ströva omkring i skogen, trots att vi bara gick en bit från där vi bor.

Skogvisteler uppskattas alltid av våra barn, dom är som små skogmullar:).
Min äldsta dotter var noga med att vi inte fick plocka för mycket vitmossa på ett och samma ställe, hon sa att det tar hundra år innan det växer upp igen.
Mina barn får lära sig en hel del om naturen, eftersom att dom går ett Ur och skur dagis/skola.

Nu ska jag gå ner och dricka te med min sambo, sen är det nog läggdags.
Skola/dagis imorgon och för mig är det jobb som gäller.

Ha de gott

Kram/Sofi










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar