lördag 5 november 2011

En gammal höstol...

Måste bara visa er min fina gamla höstol som jag fyndade i somras. Tycker originalfärgen var charmigt sliten, så den får nog förbli så....ett tag till iallafall:)
Jag älskar gamla stolar, kan inte få för mycket av dom...

Visste ni att förr i tiden hade man torrt hö i dessa höstolar. Man använde hö till att fylla i skorna.
Jag använder denna höstol för att förvara tjocksockar i, så man har dom nära till hands under vinterns kalla dagar.
Detta har jag nog fått av min pappa och farmor, dem förvarar alltid sockar i en höstol.



Nu ska jag fortsätta måla i pojkens rum. Har en önskan om att hans rum ska bli klart innan jul och julen närmar sig med stormsteg...

Vi var ut i skogen idag och plockade en del granris, enris och lingonris. Ska visa en annan gång vad jag gjorde med allt de.
Man blir dock lite deprimerad när inte vintern vill riktigt komma hit. Hade varit hemskt att få fira en jul utan snö.

Ha de gott

Kramar/Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar