fredag 19 augusti 2011

Dagens fynd!!!

Idag har jag och min dotter Alva varit iväg till grannkommunen och haft en skön mor och dotter stund. Inte ofta man har tid för bara ett av barnen, oftast är man med alla tre. Men man märker på barnen att dom behöver få egen tid med föräldrarna.



Vi gjorde riktiga fynd också, hittade en gammal skolbänk till sonens rum för bara 20 kr,
det tycker jag är fynd...





Alva hittade en gammal bärplockare,
så nu ska hon och pappa ut i skogen och plocka lingon(är bara dom i familjen som äter lingon).

Var in på Handplockat också och hittade en besticklåda jag länge letat efter (besticklådan visar jag en annan gång). En butik man verkligen bara kan gå runt i och njuta av allt man ser.
Köpte även en present åt min kära granne, Dourina, som alltid ställer upp för en.
Hoppas att hon kommer njuta av en varm kopp te ikväll...det hon fick var en te mugg som det står VÄNSKAP på och en tepåse med smak av jordgubbar med mjölk.
Ville hitta något personligt och jag vet att hon tycker om att dricka te och hon provar gärna nya tesorter.

Nu ska jag kila över till Dourina och umgås och kanske det blir en promenad med hundarna i vårat blöta höstväder. För här har det verkligen regnat konstant i en vecka:(
Vars tog sommaren vägen?

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar